Σχέδιο προώθησης ιχθυοκαλλιέργειας (τσιπούρα – λαβράκι) 2012-2015

Οι ιχθυοκαλλιέργειες αποτελούν έναν ταχέως αναπτυσσόμενο κλάδο της ελληνικής οικονομίας ωθούμενο από τη σημαντική αύξηση τα τελευταία χρόνια της κατανάλωσης αλιευτικών προϊόντων διεθνώς. Ο κλάδος παράγει προϊόντα υψηλής διατροφικής αξίας, απασχολεί  περί τους 10.000 εργαζόμενους και έχει κατακτήσει τη δεύτερη θέση σε αξία εξαγωγών αγροτικών προϊόντων παρέχοντας έτσι σημαντική στήριξη στην εθνική οικονομία.    

Στόχοι του προγράμματος είναι:
• Η ενημέρωση για τα προϊόντα της θαλάσσιας καλλιέργειας, διότι διαπιστώνεται  -ειδικά στην Ελλάδα -  ότι υπάρχει μια ασαφής εικόνα σχετικά με τα προϊόντα αυτά σε ότι αφορά τα είδη που υπάρχουν, τη θρεπτική  αξία τους, τις συνθήκες εκτροφής τους και τις  επιπτώσεις της υδατοκαλλιέργειας στο περιβάλλον εν γένει.   
• Η διεύρυνση του καταναλωτικού κοινού τόσο στην Ελλάδα όσο και στη Γερμανία, τη Γαλλία, την Ιταλία και τις ΗΠΑ.
• Προσέγγιση των αγορών της  Βουλγαρίας  και της  Ρουμανίας, των ΗΠΑ και της Ασίας.

Το πρόγραμμα χρηματοδοτήθηκε από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Αλιείας 2007-2013.

Μπορείτε να κατεβάσετε εδώ την αναλυτική παρουσίαση του προγράμματος προώθησης ευρύαλων μεσογειακών ειδών (τσιπούρα – λαβράκι ιχθυοκαλλιέργειας) 2012-2015.


Έρευνα Καταναλωτή
Πραγματοποιήθηκε  έρευνα καταναλωτή, η οποία  περιλάμβανε 2 σκέλη: την ποιοτική  και την  ποσοτική έρευνα.

Α’ Ποιοτική έρευνα
Η ποιοτική έρευνα πραγματοποιήθηκε με:
I. ομαδικές συζητήσεις (Group Discussions) ομάδων 7-8 ατόμων από ευρύ κοινό καταναλωτών διάρκειας 90-120 λεπτών με συντονιστή έναν εκπαιδευμένο κοινωνικό επιστήμονα.
Έχουν πραγματοποιηθεί 12 ομαδικές συζητήσεις στην Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Ηράκλειο και Λάρισα.
II. ατομικές συνεντεύξεις (In Depth Interviews) σε ειδικό κοινό, δηλαδή με αγοραστές  super market και και από τον τομέα μαζικής εστίασης
Οι συνεντεύξεις είχαν διάρκεια περίπου μίας ώρας και πραγματοποιήθηκαν στο χώρο των ερωτωμένων και πραγματοποιήθηκαν με:
• 6 αγοραστές αλιευμάτων σε αλυσίδες super market
• 6 αγοραστές αλιευμάτων μαζικής εστίασης

Β’ Ποσοτική έρευνα
Η ποσοτική έρευνα πραγματοποιήθηκε μέσω τηλεφωνικών συνεντεύξεων διάρκειας 10 λεπτών με χρήση δομημένου ερωτηματολογίου.

Πραγματοποιήθηκαν 2.500 συνεντεύξεις στον γενικό πληθυσμό της χώρας.

Ηλεκτρονική επικοινωνία - ιστοσελίδα
Δημιουργήθηκε ιστοσελίδα του προγράμματος http://www.tsipouralavraki.gr/ με πληροφορίες σχετικά με τον κλάδο, τα είδη, τη διαδικασία παραγωγής και τη διατροφική αξία της τσιπούρας και του λαβρακίου ιχθυοκαλλιέργειας.

Επίσης, η ιστοσελίδα φιλοξενεί συνταγές για ενήλικες και παιδιά, συνοδευόμενες από συμβουλές για τη συντήρηση των αλιευμάτων.

Μια φορά την εβδομάδα δημοσιευόταν ένα καινούργιο άρθρο σε μορφή κειμένου, φωτογραφιών, γραφικών ή video, όπως: συνταγές, τρόποι χρήσης προϊόντων, με ποια κρασιά συνοδεύονται τα πιάτα, έλεγχος ποιότητας στην παραγωγή, δηλαδή πληροφορίες που κάνουν τον επισκέπτη να επιστρέψει στην ιστοσελίδα.

Δημιουργήθηκε σύνδεση με λογαριασμούς κοινωνικών δικτύων, τα οποία ήταν σε συνεχή παρακολούθηση προκειμένου να απαντώνται τα post των χρηστών και να προλαμβάνονται κακόβουλες παρεμβολές και spam post.

Υπήρχε επίσης μόνιμη παρακολούθηση των επισκεπτών και του ιστορικού τους: από πού προήλθαν, εάν μετατράπηκαν σε μόνιμους χρήστες, δυναμικότητα των άρθρων. Τα αποτελέσματα είχαν χρησιμοποιηθεί στην διαμόρφωση του περιεχομένου.

www.tsipouralavraki.gr 

Εκδηλώσεις καταναλωτών και επαγγελματιών στην Ελλάδα
Υλοποιήθηκαν συνολικά 29 εκδηλώσεις που απευθύνονταν σε:
- γονείς και κηδεμόνες παιδιών σχολικής ηλικίας
- μαθητές σχολών μαγειρικής
- ιατρούς – διατροφολόγους
- επαγγελματίες σεφ και εστιάτορες
- ξένους τουρίστες σε ξενοδοχεία στην Ελλάδα

Κατά τη διάρκεια των εκδηλώσεων ο σεφ Λευτέρης Λαζάρου μαγείρευε πρωτότυπες συνταγές με προϊόντα ιχθυοκαλλιέργειας και παράλληλα η διατροφολόγος ενημέρωνε τους συμμετέχοντες για την υψηλή διατροφική αξία των ψαριών ιχθυοκαλλιέργειας και την προστατευτική τους δράση στον ανθρώπινο οργανισμό.

Ξεχωριστό χαρακτήρα είχαν οι εκδηλώσεις για τους ιατρούς – διατροφολόγους όπου ο στόχος ήταν η ορθή ενημέρωσή τους για τα ποιοτικά χαρακτηριστικά των ψαριών ιχθυοκαλλιέργειας προκειμένου να είναι σε θέση να μεταδώσουν τις πληροφορίες με σωστό τρόπο στους καταναλωτές.

Προσκλήσεις αγοραστών από αγορές στόχους  για επισκέψεις σε παραγωγικές μονάδες του κλάδου
Το πρόγραμμα περιλάμβανε την οργάνωση επισκέψεων αγοραστών στην Ελλάδα από τις αγορές – στόχους του προγράμματος: Ιταλία, Γερμανία, Γαλλία και ΗΠΑ.

Συνολικά έχουν  προσκληθεί 9 άτομα από τις 4 αγορές – στόχους που πραγματοποίησαν  τετραήμερη επίσκεψη στις παραγωγικές μονάδες του κλάδου κατά το χρονικό διάστημα Ιούνιος – Οκτώβριος 2015.

Πρόσκληση δημοσιογράφων από Γαλλία
8-11 Οκτωβρίου 2015 πραγματοποιήθηκε επίσκεψη 10 Γάλλων δημοσιογράφων γεύσης στην Ελλάδα.

Οι δημοσιογράφοι επισκέφτηκαν παραγωγική μονάδα στην Χίο, όπου ενημερώθηκαν για την παραγωγική διαδικασία και την πιστοποίηση της ποιότητας των προϊόντων.

Συμμετοχή σε εμπορικές εκθέσεις του εξωτερικού
Υλοποιήθηκε συμμετοχή σε 13 διεθνείς εκθέσεις στο εξωτερικό.

Το περίπτερο απεικόνιζε το λογότυπο και το σλόγκαν του προγράμματος, ενώ για τους επισκέπτες υπήρχαν ενημερωτικά έντυπα στην τοπική γλώσσα και κάρτες συνταγών.

Τρείς φορές την ημέρα γινόταν γευσιγνωσία εδεσμάτων με τσιπούρα και λαβράκι ιχθυοκαλλιέργειας, που ετοίμαζε ο σεφ, κ. Κωνσταντίνος Βασάλος.

Επιχειρηματικές Αποστολές
Διοργανώθηκαν 3 διερευνητικές αποστολές με συμμετοχή εκπροσώπων του κλάδου για την διερεύνηση των αγορών των ΗΠΑ και της Γερμανίας στον τομέα της κρουαζιέρας και της μαζικής εστίασης.

17-19 Μαρτίου 2015 στο Μαϊάμι για επαφές κατά την έκθεση Miami Shipping Cruise
28-30 Ιουνίου 2015 στη Νέα Υόρκη
10 – 14 Οκτωβρίου 2015 στην Κολωνία της Γερμανίας

Εκδηλώσεις EXPO
Στο πλαίσιο της συμμετοχής της χώρας στην παγκόσμια έκθεση ΕΧΡΟ στο Μιλάνο, 1 Μαΐου έως 31 Οκτωβρίου 2015, διοργανώθηκαν δύο ειδικές εκδηλώσεις για την προώθηση της μεσογειακής ιχθυοκαλλιέργειας.

Οι εκδηλώσεις πραγματοποιήθηκαν στις 24 Ιουνίου και 15 Ιουλίου 2015, στο ανοικτό θέατρο του Bio mediterraneum cluster, στο οποίο συμμετείχε με το εθνικό της περίπτερο η Ελλάδα.

Κατά τη διάρκεια των εκδηλώσεων, ο νικητής του ιταλικού master chef κ. Σπύρος Θεοδωρίδης προετοίμασε ζωντανά δύο καλοκαιρινές συνταγές με τσιπούρα και λαβράκι ιχθυοκαλλιέργειας και μίλησε για τη θρεπτική αξία των εκτρεφόμενων ψαριών. Έδειξε επίσης στους επισκέπτες πώς να καθαρίσουν το ψάρι και να το μαγειρέψουν σωστά και γρήγορα.

Εκδηλώσεις  ΓΑΛΛΙΑ
21, 22 και 23 Σεπτεμβρίου 2015 πραγματοποιήθηκαν στο εστιατόριο Evi Evane  στο Παρίσι εκδηλώσεις για δημοσιογράφους γεύσης και επαγγελματίες του χώρου εστίασης και χονδρεμπορίου.

Η εκπρόσωπος του κλάδου, κτηνίατρος ιχθυολόγος κ. Κατερίνα Λύτρα παρουσίασε τον κλάδο με έμφαση στην πιστοποίηση της παραγωγικής διαδικασίας και της ποιότητας των προϊόντων.

Οι παρευρισκόμενοι απόλαυσαν ειδικό μενού της σεφ κ. Νικολάου με τσιπούρα και λαβράκι ιχθυοκαλλιέργειας, το οποίο πιστοποίησε την ποιότητα των προϊόντων και το ευρύ φάσμα της χρήσης τους.

Εκδηλώσεις ΗΠΑ

Συνέδριο UMASS “Chef’s Culinary Confernce: The future of the food” που πραγματοποιήθηκε στο Αμχερστ της Μασαχουσέτης 7-9 Ιουνίου 2015

Το συνέδριο UMASS έγινε για 21η  συνεχή χρονιά στο Πανεπιστήμιο της Μασαχουσέτης. Η μαγειρική αυτή διάσκεψη στοχεύει στην επιτάχυνση των εννοιών της μαζικής εστίασης στην επόμενη γενιά - η οποία εμπεριέχει την υγεία, την αειφορία και τη δεοντολογία των τροφίμων, για να καλύψει την αυξανόμενη ποικιλομορφία των προτιμήσεων των καταναλωτών. Στο συνέδριο του 2015, πραγματοποιήθηκαν ομιλίες από κορυφαίους ειδικούς και καινοτόμους του τομέα των τροφίμων και υπήρχαν πολλές παρουσιάσεις και εργαστήρια με μία ποικιλία από καταξιωμένους σεφ.

Η παρουσίαση του κλάδου έγινε από τον εκπρόσωπο του ΣΕΘ κ. Πελεκανάκη, ενώ τα εργαστήρια πραγματοποίησε η κ. Κόχυλα.

Εκδήλωση για δημοσιογράφους στη Νέα Υόρκη
Στις 28 Οκτωβρίου 2015 έγινε στην Νέα Υόρκη γεύμα για δημοσιογράφους γεύσης και life style. Πρεσβευτής των μεσογειακών ειδών ιχθυοκαλλιέργειας ήταν ο Μιχάλης Ψιλλάκης, αναγνωρισμένος σεφ της Νέας Υόρκης.

Στην εκδήλωση συμμετείχαν 17 δημοσιογράφοι του έντυπου και ηλεκτρονικού τύπου της Νέας Υόρκης.

Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης, οι δημοσιογράφοι ενημερώθηκαν από τον εκπρόσωπο του Συνδέσμου Ελλήνων Θαλασσοκαλλιεργητών για την ιχθυοκαλλιέργεια τσιπούρας και λαβρακίου στην Ελλάδα, για τα ποιοτικά χαρακτηριστικά των προϊόντων, τις διαδικασίες διασφάλισης ποιότητας και τις δυνατότητες εξαγωγής και δοκίμασαν εδέσματα  με τη τσιπούρα και το λαβράκι. 
 
Fish Festival στη Νέα Υόρκη
8-22 Νοεμβρίου 2015 διοργανώθηκε ένα φεστιβάλ γεύσης σε 15 εστιατόρια της Νέας Υόρκης για την προβολή της κατανάλωσης τσιπούρας και λαβρακίου ιχθυοκαλλιέργειας.

Στα εστιατόρια υπήρχε ενημερωτικό – προωθητικό υλικό για την μεσογειακή ιχθυοκαλλιέργεια, ενώ το μενού περιλάμβανε πιάτο με τσιπούρα ή λαβράκι συνοδευόμενο από κέρασμα: ελληνικό τσίπουρο.

Στις 28 Οκτωβρίου 2015 έγινε ένα δημοσιογραφικό γεύμα στην Νέα Υόρκη.

Κατεβάστε εδώ τον απολογισμό των δράσεων του Ολοκληρωμένου Επιχειρησιακού σχεδίου προώθησης για ευρύαλα μεσογειακά είδη (τσιπούρα – λαβράκι κ.λπ. ιχθυοκαλλιέργειας)

Φόρμα Επικοινωνίας

error
Πληκτρολογήστε τους χαρακτήρες που βλέπετε στην παρακάτω εικόνα