Πώς να διεισδύσετε σε ξένες αγορές

Εφόσον η επιχείρηση έχει επιλέξει τις «καλύτερες» αγορές για τα
προϊόντα της, η επόμενη απόφαση αφορά στη
μέθοδο διείσδυσης στις
αγορές-στόχο.
Οι παράγοντες που πρέπει να ληφθούν υπόψη για την απόφαση αυτή
είναι:
- Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των προϊόντων στις αγορές του
εξωτερικού και οι πιθανοί κίνδυνοι. - Η χρηματοοικονομική δυναμική της επιχείρησης.
- Οι περιορισμοί και τα εμπόδια που πιθανόν θα συναντήσει η
επιχείρηση στην προσπάθειά της. - Το είδος του προϊόντος ή υπηρεσίας που θα εξαχθεί.
- Οι ιδιαιτερότητες της κάθε αγοράς.
Σε γενικές γραμμές, οι μέθοδοι εισαγωγής ενός προϊόντος σε μια
αγορά του εξωτερικού μπορούν να θεωρηθούν ότι είναι οι:
- απευθείας εξαγωγές,
- εξαγωγές μέσω
τρίτων, - σύναψη συνεργασίας με επιχειρήσεις του εσωτερικού ή
του εξωτερικού.
Οι απευθείας
εξαγωγές αφορούν στην πώληση των προϊόντων απευθείας
από την επιχείρηση στον τελικό πελάτη. Τα κύρια πλεονεκτήματα της μεθόδου
αυτής αφορούν στην εξασφάλιση μεγαλύτερου περιθωρίου κέρδους λόγω της
απουσίας ενδιαμέσων, τη δυνατότητα καθορισμού χαμηλών τιμών και την άμεση
επαφή και γνώση των τελικών πελατών/ καταναλωτών των προϊόντων της
επιχείρησης.
Υπάρχουν όμως και μειονεκτήματα που εντοπίζονται στο ότι η
επιχείρηση πρέπει να έχει άριστη γνώση της αγοράς ενώ και η αναγνωρισιμότητα
του προϊόντος και της επιχείρησης είναι αργή.