Πρόγραμμα προώθησης οίνων σε αγορές τρίτων χωρών 2014

Τα προγράμματα προώθησης οίνων σε αγορές τρίτων χωρών αποτελούν
την εφαρμογή του Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου του Αμπελοοινικού Τομέα και οι
δράσεις του κάθε προγράμματος καταρτίζονται σε συνεργασία με τον κλαδικό
φορέα, την Εθνική Διεπαγγελματική Οργάνωση Αμπέλου και Οίνου
(ΕΔΟΑΟ).

Τα προγράμματα αφορούν κρασιά με Προστατευόμενη Ονομασία Προέλευσης
(ΠΟΠ), ή/και Προστατευόμενη Γεωγγραφική Ένδειξη (ΠΓΕ) ή/και με αναγραφή της
ποικιλίας αμπέλου (ποικιλιακοί οίνοι).

Στόχοι του προγράμματος
είναι:

  • Η συνέχιση της προσπάθειας για τη δημιουργία θετικής εικόνας για
    το ελληνικό κρασί και η σταδιακή καθιέρωσή του στην αγορά ως «κρασί
    ποιότητας».
  • Η ενημέρωση των επαγγελματιών του κλάδου και των καταναλωτών στις
    αγορές στόχους για το ποιοτικό δυναμικό του ελληνικού αμπελώνα και των
    ελληνικών οίνων και η αύξηση της αναγνωρισιμότητάς του.
  • Η αύξηση των περιστάσεων δοκιμής (trial) και της προτίμησης
    (preference) των ελληνικών οίνων ονομασίας προέλευσης και των επιτραπέζιων
    οίνων με γεωγραφική ένδειξη στις χώρες στόχους.
  • Η διείσδυση και περαιτέρω αύξηση των μεριδίων στις
    αγορές.

Τα «Προγράμματα προώθησης οίνου σε αγορές τρίτων χωρών»
υλοποιούνται στο πλαίσιο του καν. 479/2008 του Συμβουλίου και 555/2008 της
ΕΕ και χρηματοδοτούνται κατά 50% από την Κοινότητα, 30% από εθνικούς πόρους
και 20% καλύπτεται από ίδια συμμετοχή των δικαιούχων.

ΔΡΑΣΗ 1: ΚΑΤΑΧΩΡΗΣΕΙΣ ΣΕ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ ΚΑΙ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΑ ΕΝΤΥΠΑ (MEDIA
PLAN)

Σκοπός του προγράμματος ήταν η διατήρηση τόσο της αναγνωρισιμότητας
των ελληνικών κρασιών στις αγορές – στόχους, όσο και η αύξηση της βάσης
δεδομένων των ανθρώπων του εμπορίου και των καταναλωτών που επιλέγουν το
ελληνικό κρασί. Γι’ αυτό το λόγο, η διαφήμιση επικεντρώθηκε σε καταστήματα
πώλησης και στον κλάδο της εστίασης, με τελικό στόχο να επηρεάσει και να
προσελκύσει τον απλό καταναλωτή αλλά και να ενημερώσει τον opinion maker,
προκειμένου να ενθαρρύνει την εισαγωγή αλλά και την κατανάλωση μεγαλύτερης
ποσότητας ελληνικού κρασιού.

Το media plan υλοποιήθηκε το χρονικό διάστημα από τον Μάιο έως και
τον Ιούλιο 2014.

ΑΜΕΡΙΚΗ

Οι καταχωρήσεις τοποθετήθηκαν σε δέκα σημαντικά έντυπα και
ηλεκτρονικά περιοδικά που απευθύνονται ταυτόχρονα και στους καταναλωτές και
στο οινικό εμπόριο.

Οι έντυπες και οι ηλεκτρονικές καταχωρήσεις τοποθετήθηκαν σε
περιοδικά που έχουν ένα κοινό της τάξης των 3.210.000 ατόμων (αθροίζοντας
κυκλοφορία των εντύπων και επισκεψιμότητα των site).

Πιο αναλυτικά το πρόγραμμα περιλάμβανε τις
εξής:

  • Έντυπες διαφημιστικές καταχωρήσεις στα πλέον δημοφιλή και έγκυρα
    περιοδικά που ειδικεύονται στο κρασί:

    • Food & Wine (+advertorial)
    • Wine & Spirits
    • Beverage Media
  • Οnline διαφημιστικές καταχωρήσεις στα ακόλουθα
    sites: 

    • Wine Enthusiast
    • Wine Spectator
    • Beverage media
    • Terroirist
    • Wine Curmodgeon
    • Snooth
    • Bottlenotes
    • The Daily Sip National Dedicated E-mail
    • The Daily Sip Branded Edit E-mail display

ΚΙΝΑ

Πρόγραμμα διαφημιστικών καταχωρήσεων για την προβολή του ελληνικού
κρασιού στο περιοδικό Revue des Vins de France China (κυκλοφορία 160.000
αντίτυπα, απευθύνεται σε οινόφιλους καταναλωτές υψηλού εισοδήματος και
επαγγελματίες που ενδιαφέρονται για κρασιά υψηλής ποιότητας).

Παράλληλα με την καταχώρηση, στο ανωτέρω περιοδικό δημιουργήθηκαν
δύο άρθρα (editorials) για το ελληνικό κρασί.

ΒΡΑΖΙΛΙΑ

Ένθεση διαφημιστικής καταχώρησης (στα πορτογαλικά) για το ελληνικό
κρασί στο σημαντικότερο βραζιλιάνικο περιοδικό για το κρασί ADEGA (μηνιαίο
περιοδικό, με κυκλοφορία 21.000 αντίτυπα, το οποίο απευθύνεται σε οινόφιλους
καταναλωτές υψηλού εισοδήματος και επαγγελματίες που ενδιαφέρονται για
κρασιά υψηλής ποιότητας).

ΔΡΑΣΗ 2: ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΙΣ ΑΓΟΡΑΣΤΩΝ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΩΝ ΑΠΟ ΤΗ
ΒΡΑΖΙΛΙΑ

Συμμετοχή των New Wines of Greece στην έκθεση Aspen
Food & Wine Classic 20-22 Ιουνίου 2014

To Food & Wine Classic in Aspen αποτελεί την κατ’ εξοχήν
trend setting εκδήλωση συγκεντρώνοντας τους VIP του χώρου της γαστρονομίας
και των ποτών στις ΗΠΑ όπως celebrity chefs, εστιάτορες, οινοχόους,
δημοσιογράφους, εισαγωγείς, διανομείς αλλά και αγοραστές αλυσίδων
εστιατορίων, ξενοδοχείων, κρουαζιερόπλοιων κ.α. Το κάθε χρόνο sold out
φεστιβάλ συγκεντρώνει 5.000 άτομα κυρίως επαγγελματίες του χώρου της
εστίασης και των ποτών αλλά και καταναλωτές που δεν διστάζουν να ξοδέψουν το
διόλου ευκαταφρόνητο ποσό του εισιτηρίου εισόδου που φέτος έφθασε τα $1.350.
Αξίζει να αναφερθεί ότι το 65% των καταναλωτών που παρευρίσκονται στο
φεστιβάλ είναι μεταξύ 25 και 54 ετών, 38% άντρες και 62% γυναίκες, ενώ ο
μέσος όρος του οικογενειακού τους εισοδήματος ξεπερνά τα $360.000. Κατά μέσο
όρο ταξιδεύουν 7 φορές το χρόνο για αναψυχή, ενώ σχεδόν το 100% τρώει σε
εστιατόρια σε εβδομαδιαία βάση. Τέλος το 85% των εκθετών στο Ασπεν θεωρεί
τους καταναλωτές που παρευρίσκονται στην έκθεση influencers.

Το φεστιβάλ αποτελείται από 5 Grande Tastings, περισσότερα από 80
σεμινάρια για το κρασί και τη γαστρονομία, μοναδικά party, θεματικά δείπνα
και άλλες ενδιαφέρουσες εκδηλώσεις γαστρονομίας.

ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΕ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΚΡΑΣΙΩΝ ΤΗΝ ΚΙΝΑΣ

SIAL CHINA 2014 (SHANGHAI, 13-15 MAIOY
2014)

Η ελληνική συμμετοχή απαρτιζόταν από 21
εταιρίες και ήταν μοιρασμένη σε δύο αίθουσες: την αίθουσα Ν4 όπου εκτέθηκαν
όλα τα τρόφιμα σε χώρο 178 τ.μ και 14 εταιρίες, και στην αίθουσα Ν1 όπου
εκτέθηκαν μόνο κρασιά και άλλα αλκοολούχα ποτά με 7 εταιρίες κρασιού σε χώρο
126 τ.μ.

VINEXPO ASIA PACIFIC 2014
(27-29/5/2014)

Η έκθεση λαμβάνει χώρα κάθε δύο
χρόνια (τις ζυγές χρονιές, δεδομένου ότι τις μονές χρονιές η Vinexpo
λαμβάνει χώρα στο Μπορντώ), στο εκθεσιακό κέντρο Hong Kong Convention
& Exhibition Centre.

TOPWINE CHINA 2014 (BEIJING,
4-6/6/2014)

Η TOPWINE CHINA είναι η σημαντικότερη
έκθεση για το κρασί για όλη τη Βόρεια και Κεντρική Κίνα και λαμβάνει χώρα
κάθε χρόνο (4-6 Ιουνίου) στο Πεκίνο. Θεωρείται ως η σημαντικότερη εκθεσιακή
εκδήλωση για το κρασί στο Πεκίνο, και προσελκύει επαγγελματικούς επισκέπτες
από τη βόρεια, τη βορειοανατολική και την ανατολική Κίνα.

Αρχεία προς λήψη

Form2Content_template_parameters.pdf