Συνέντευξη Μπ. Αλεξανδροπούλου στο Newtimes.gr

“Η καινοτομία και ο ψηφιακός μετασχηματισμός ανοίγουν την πόρτα της εξωστρέφειας για τις ελληνικές επιχειρήσεις”

H Μπέττυ Αλεξανδροπούλου, η εντεταλμένη σύμβουλος και εκτελεστικό μέλος του Δ.Σ. της Enterprise Greece, σε μια αποκαλυπτική συνέντευξη στους Νew Τimes, μιλά για τις νέες δυνατότητες που ανοίγονται για τις ελληνικές επιχειρήσεις στο εξωτερικό.


25 Ιουνίου, 2021

  • Τον τελευταίο χρόνο εξυπηρετήσαμε κατά μέσον όρο 2.500 επιχειρήσεις, με δράσεις εκ των οποίων το 87% ήταν ψηφιακές.
  • Η επιτυχία της νέας υπηρεσίας μας «Doing Business in – Covid 19 Challengesand Opportunities» έχει ενημερώσει τις ελληνικές εξαγωγικές επιχειρήσεις για πάνω από 10 αγορές-στόχους παγκοσμίως.
  • Expo Dubai. Σε αυτή την παγκόσμιας εμβέλειας διοργάνωση, κατά τον Οκτώβριο του 2021, αιχμή της ελληνικής παρουσίας θα είναι η καινοτομία. Οι κλάδοι με τις μεγαλύτερες εξαγωγικές δυνατότητες στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα είναι αυτοί των κατασκευών, του φαρμάκου και της ατομικής φροντίδας. Επιπλέον υπάρχουν σημαντικές ευκαιρίες για τις ελληνικές εταιρείες στον τομέα των ΑΠΕ και των νέων τεχνολογιών.
  • Η συνεργασία μας με τον παγκόσμιο ηγέτη στον τομέα του ηλεκτρονικού εμπορίου, την eBay, έχει ως στόχο την ενδυνάμωση των ελληνικών επιχειρήσεων μέσα από την ανάπτυξη των πωλήσεών τους δίνοντάς τους πρόσβαση σε 200 εκατ. καταναλωτές σε 190 αγορές στον κόσμο.
  • Η Enterprise Greece συνεχίζει την υποστήριξη των εξαγωγικών επιχειρήσεων οργανώνοντας την εθνική συμμετοχή σε εκθέσεις φυσικής παρουσίας, όπως η Gulfood 2021, αλλά και σε ψηφιακές εκθέσεις, προετοιμάζοντας το έδαφος για ένα υβριδικό μοντέλο. Μέχρι στιγμής έχει υποστηρίξει την ελληνική συμμετοχή σε 6 ψηφιακές εκθέσεις το τελευταίο διάστημα, στον κλάδο των δομικών υλικών και των κατασκευών (Big 5 digital), στον αμυντικό βιομηχανικό εξοπλισμό (A-USA), στον ιατρικό εξοπλισμό (Medica Compamed) και στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας με συμμετοχή στον κλάδο του τροφίμου (PLMA). Επίσης έλαβε μέρος στη SpecialtyFood και στην MDR Connect για τη μεσογειακή διατροφή. Για τους επόμενους μήνες είναι ήδη σε προετοιμασία για την εθνική συμμετοχή σε Anuga και BIG 5 για το 2021.
  • Οι κλάδοι που συγκεντρώνουν το ενδιαφέρον για επενδύσεις από τα διεθνή κεφάλαια και επιχειρήσεις στη χώρα μας είναι ο τουρισμός και τα ακίνητα, η ενέργεια (φυσικό αέριο, ΑΠΕ και δίκτυα), οι τεχνολογίες πληροφορικής και επικοινωνιών, η υγεία και τα φάρμακα, η αγροδιατροφή, η εφοδιαστική αλυσίδα, τα κέντρα παροχής ενδο-ομιλικών υπηρεσιών/ εξυπηρέτησης καταναλωτών, οι ιδιωτικοποιήσεις και οι εναλλακτικές επενδύσεις.

Συνέντευξη στον Σπύρο Κτενά

Η Enterprise Greece τον τελευταίο χρόνο έχει προχωρήσει σε ένα πολύ σημαντικό βήμα μεταρρύθμισης. Έχοντας πλέον μετακινηθεί στην οικογένεια του υπουργείου Εξωτερικών, έχει μετασχηματιστεί σε ουσιαστικό μοχλό εξωστρέφειας, σηματοδοτώντας μια νέα εποχή στην οικονομική διπλωματία. «Με το ξέσπασμα της πανδημίας, επισπεύσαμε τις αλλαγές που είχαμε δρομολογήσει», αναφέρει σε μια αποκαλυπτική συνέντευξή της στους New Times η εντεταλμένη σύμβουλος και εκτελεστικό μέλος του Δ.Σ. της Enterprise Greece, κυρία Μπέττυ Αλεξανδροπούλου, προσθέτοντας ότι, «παράλληλα με τον επαναπροσδιορισμό των βασικών πακέτων υπηρεσιών μας, η Enterprise Greece κατά το τελευταίο έτος μπόρεσε να εξυπηρετήσει πάνω από 2.500 επιχειρήσεις, με δράσεις εκ των οποίων το 87% ήταν ψηφιακές».

Η κυρία Αλεξανδροπούλου αποκαλύπτει τις σημαντικότερες πρωτοβουλίες που λαμβάνουν χώρα αυτή την περίοδο από τη διοίκηση της Enterprise Greece, στο πλαίσιο ενίσχυσης της εξωστρέφειας της ελληνικής οικονομίας, τις λεπτομέρειες της συμφωνίας με τον διεθνή κολοσσό eBay καθώς επίσης και τις σημαντικότερες ευκαιρίες για τις ελληνικές επιχειρήσεις στις ξένες αγορές. Ας παρακολουθήσουμε την ενδιαφέρουσα αυτή συνομιλία.

Κυρία Αλεξανδροπούλου, προσφάτως είχατε την ευκαιρία να διοργανώσετε, σε συνεργασία με τις πρεσβείες της Ελλάδος και τα γραφεία οικονομικών και εμπορικών υποθέσεων, διαφορετικές ψηφιακές συναντήσεις «Doing business In – Covid 19 challenges and opportunities». Ποια ήταν τα αποτελέσματα αυτής της πρωτοβουλίας;

Η επιτυχία της νέας μας υπηρεσίας «Doing Business in – Covid 19 challenges and opportunities» έχει ξεπεράσει κάθε προσδοκία μας, καθώς σχεδόν 2.500 εκπρόσωποι εξαγωγικών επιχειρήσεων έχουν μέχρι σήμερα εκδηλώσει ενδιαφέρον να ενημερωθούν για πάνω από 10 αγορές-στόχους μέσω της στοχευμένης και έγκυρης πληροφόρησης που προσφέρει αυτή η σειρά webinars – για τις εξαγωγικές προοπτικές σε συγκεκριμένες χώρες.

Διαφορετικές αγορές της Ευρώπης, της Βόρειας αλλά και της Λατινικής Αμερικής, των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων, του Καναδά, της Ρωσίας αλλά και της Ιαπωνίας και της Νότιας Κορέας έχουν παρουσιάσει, σε συνεργασία με τις πρεσβείες και τα προξενεία μας, τις προοπτικές εξαγωγών για τις ελληνικές εξαγωγικές επιχειρήσεις. Με ιδιαίτερη χαρά και ικανοποίηση έχουμε διαπιστώσει το αυξημένο ενδιαφέρον των ελληνικών επιχειρήσεων για αυτή την ανάγκη πληροφόρησης και έτσι πλέον έχουμε καθιερώσει αυτή την υπηρεσία με στόχο να δούμε και άλλες αγορές-στόχους στο μέλλον.

Μία από τις αγορές που έχετε παρουσιάσει προσφάτως, αυτή των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων, είναι μια αγορά στην οποία έχετε επενδύσει σημαντικές προσδοκίες όσον αφορά την ανάπτυξη εμπορικών σχέσεων με τη χώρα μας και αποτελεί ένα γεγονός που αποτυπώνεται και στην Expo Dubai, η οποία διοργανώνεται τον Οκτώβριο του 2021. Δώστε μας μια εικόνα για τους επιχειρηματικούς τομείς που εμφανίζουν το μεγαλύτερο ενδιαφέρον για τις δύο πλευρές.

Μετά την επιτυχημένη διοργάνωση του webinar για τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, είμαστε σίγουροι πως ιδιαίτερη ώθηση θα προσδώσει στις διμερείς εμπορικές σχέσεις των δύο χωρών και η συμμετοχή της χώρας μας στην Expo 2020 Dubai, την οποία διοργανώνει η Enterprise Greece. Σε αυτή την παγκόσμιας εμβέλειας διοργάνωση αιχμή της ελληνικής παρουσίας θα είναι η καινοτομία. Κατά τη διάρκεια των έξι μηνών που θα διαρκέσει η έκθεση, σε συνεργασία με τα αρμόδια υπουργεία, τις περιφέρειες και άλλους φορείς καθώς και με τον ιδιωτικό τομέα, προγραμματίζουμε πλήθος επιχειρηματικών εκδηλώσεων με στόχο την ανάδειξη της Ελλάδας, των ελληνικών προϊόντων και υπηρεσιών.

Οι δε κλάδοι με τις μεγαλύτερες εξαγωγικές δυνατότητες στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα είναι αυτοί των κατασκευών, του φαρμάκου και της ατομικής φροντίδας. Παράλληλα η δέσμευση των ΗΑΕ για βιώσιμη ανάπτυξη και η αξιοποίηση της «οικονομίας της γνώσης» δημιουργούν ευκαιρίες για τις ελληνικές εταιρείες στον τομέα των ΑΠΕ και των νέων τεχνολογιών. Η Enterprise Greece στηρίζει σταθερά τις ελληνικές εταιρείες στην προσπάθειά τους να αξιοποιήσουν τις επιχειρηματικές ευκαιρίες που προσφέρει η συγκεκριμένη αγορά, μέσω της διοργάνωσης του εθνικού περιπτέρου σε όλες τις μεγάλες κλαδικές εκθέσεις που διοργανώνονται στη χώρα. Χαρακτηριστικό είναι ότι και εν μέσω πανδημίας διοργανώσαμε μεταξύ άλλων την εθνική συμμετοχή στη φετινή Gulfood, τον Φεβρουάριο του 2021.

Συνάψατε μια στρατηγική συμφωνία με τον παγκόσμιο ηγέτη ηλεκτρονικού εμπορίου, το eBay. Μιλήστε μας για τις προσδοκίες αυτής της συμφωνίας και τα οφέλη που πιστεύετε ότι θα προκύψουν για τις ελληνικές επιχειρήσεις.

Την 1η Σεπτεμβρίου 2020 είχαμε τη χαρά να ανακοινώσουμε τη συνεργασία μας με τον παγκόσμιο ηγέτη στον τομέα του ηλεκτρονικού εμπορίου, την eBay. Η ολοκληρωμένη αυτή δράση αποτελεί μέρος της στρατηγικής της Enterprise Greece για το εξωτερικό εμπόριο, η οποία προβλέπει τη σύναψη στρατηγικών κομβικών συνεργασιών με παγκόσμιους ηγέτες της διεθνούς αγοράς και την ανάπτυξη αλυσίδων αξίας σε σημαντικούς κλάδους της εγχώριας οικονομίας.

Κοινός στόχος μας εξ αρχής υπήρξε η ενδυνάμωση των ελληνικών επιχειρήσεων μέσα από την ενίσχυση της παγκόσμιας ψηφιακής προβολής τους και της ανάπτυξης των πωλήσεών τους στο καταναλωτικό κοινό απευθείας (Β2C). Με αυτόν τον τρόπο τα υψηλής ποιότητας ελληνικά καταναλωτικά προϊόντα απόκτησαν πρόσβαση, μέσα από την παγκόσμια επιτυχημένη πλατφόρμα της eBay, σε 190 αγορές ανά τον κόσμο και σε σχεδόν 200 εκατ. καταναλωτές διεθνώς.

Ο αμερικανικός κολοσσός, αναγνωρίζοντας τη δυναμική της ελληνικής αγοράς, αγκάλιασε την προσπάθεια αυτή και μας υποστήριξε με ένα σημαντικό πακέτο κινήτρων, παροχών και εκπαιδευτικών υπηρεσιών και ήδη τα πρώτα αποτελέσματα της συνεργασίας αυτής είναι εντυπωσιακά.

Η ολοκληρωμένη αυτή συνεργασία περιλαμβάνει μέχρι στιγμής δύο φάσεις, ενώ ήδη σχεδιάζεται και η τρίτη. Η πρώτη φάση εστίασε σε ένα στοχευμένο πρόγραμμα υποστήριξης του αμερικανικού κολοσσού προς τις ώριμες εξαγωγικές ελληνικές εταιρείες από εξειδικευμένους συμβούλους ανάπτυξης (growth advisors) αλλά και από ομάδα ειδικών για τη σωστή ανάρτηση των προϊόντων στα ηλεκτρονικά καταστήματα των συμμετεχουσών επιχειρήσεων. Το πρόγραμμα υποστήριξης συνοδευόταν επίσης από ένα πακέτο κινήτρων, με υψηλότερα μηνιαία όρια πωλήσεων σε τεμάχια/τζίρο σε σχέση με τα ισχύοντα, καθώς και δωρεάν συνδρομή σε προνομιούχο πακέτο συμμετοχής για τρεις μήνες.

Από την εμπειρία υλοποίησης της πρώτης φάσης, διαπιστώσαμε από κοινού ότι υπάρχουν μεγάλες ανάγκες εκπαίδευσης και διεύρυνσης της υποστήριξης των ελληνικών επιχειρήσεων και ως εκ τούτου περάσαμε στη δεύτερη φάση της συνεργασίας, η οποία έλαβε τη μορφή ενός καινοτόμου εκπαιδευτικού προγράμματος, το οποίο περιλαμβάνει εξατομικευμένες συμβουλευτικές υπηρεσίες και τεχνική υποστήριξη, για την επιτυχημένη ψηφιακή παρουσία των ελληνικών επιχειρήσεων στις παγκόσμιες ηλεκτρονικές πλατφόρμες.

Στο πλαίσιο αυτό, ανακοινώσαμε, τον Φεβρουάριο του 2021, τη δεύτερη φάση αυτής της συνεργασίας, με τη δημιουργία της e-Exports Academy, μιας ψηφιακής εξαγωγικής ακαδημίας, η οποία απευθύνεται σε όλες τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον κλάδο των καταναλωτικών προϊόντων, ανεξάρτητα από την εμπειρία τους σε εξαγωγική δραστηριότητα και ηλεκτρονικά κανάλια πωλήσεων, και επιθυμούν να διευρύνουν την πρόσβασή τους στις διεθνείς αγορές. Η ανταπόκριση από τις ελληνικές επιχειρήσεις ήταν μέχρι στιγμής πολύ μεγάλη, καθώς πάνω από 400 επιχειρήσεις παρακολούθησαν την ενημερωτική εκδήλωση για την e-Exports Academy και οι πρώτες 176 υπέβαλαν ήδη αίτηση συμμετοχής στην ακαδημία.

Η εκπαίδευση διεξάγεται διαδικτυακά μέσω σύγχρονων πλατφορμών τηλεκπαίδευσης και περιλαμβάνει σεμινάρια και πρακτικά εργαστήρια από έμπειρους εκπαιδευτές, οι οποίοι έχουν ήδη λάβει σχετική εκπαίδευση και ειδική κατάρτιση από εκπροσώπους της eBay. Στο τέλος κάθε εκπαιδευτικού κύκλου οι εταιρίες που αποφοιτούν θα λαμβάνουν πιστοποίηση ολοκλήρωσης του κύκλου, η οποία θα απονεμηθεί από κοινού, από την Enterprise Greece και την eBay.

Ήδη διερευνούμε μια τρίτη φάση που θα δίνει τη δυνατότητα παροχής πιο στοχευμένης υποστήριξης στην ανάπτυξη και λειτουργία των απαραίτητων υποδομών και διαδικασιών που θα εξυπηρετούν κεντρικά αυτές τις επιχειρήσεις. Και οφείλω να ομολογήσω πως αυτή η επιτυχία μάς γεμίζει αισιοδοξία για να συνεχίσουμε να πορευόμαστε έτσι, δηλαδή με στρατηγική στόχευση, με πελατοκεντρική προσέγγιση και με περισσότερες στρατηγικές συνεργασίες αυτού του μεγέθους, που μπορούν να δώσουν προστιθέμενη αξία στους υφιστάμενους αλλά και εν δυνάμει εξαγωγείς.

Η πανδημία έφερε καινούργια ήθη στην επιχειρηματική συμπεριφορά και στη μεταξύ τους επικοινωνία. Πόσο έτοιμες είναι οι ελληνικές επιχειρήσεις να τα ενστερνιστούν; Τι κάνετε για να τους εκπαιδεύσετε;

Είναι γεγονός ότι η χρονιά που πέρασε ήταν πρωτόγνωρη αλλά και καθοριστική για όλη την υφήλιο, προφανώς όσον αφορά τον τρόπο που επηρέασε την καθημερινότητά μας, λόγω των έκτακτων υγειονομικών συνθηκών, αλλά και με τον τρόπο που επηρέασε την οικονομία και τον τρόπο λειτουργίας του επιχειρείν και όχι μόνο.

Τα νέα αυτά δεδομένα οδήγησαν και την Enterprise Greece να προσαρμοστεί με αποτελεσματικό τρόπο στις συνθήκες που αυτά διαμόρφωναν, φέρνοντας πιο γρήγορα και τις αλλαγές στις οποίες είχαμε ούτως ή άλλως αποφασίσει να προχωρήσουμε. Έτσι αλλάξαμε την οργανωτική δομή μας στον εξαγωγικό τομέα, υιοθετήσαμε πιο πελατοκεντρική προσέγγιση και αναθεωρήσαμε τον παραδοσιακό τρόπο λειτουργίας μας. Με νέο καταστατικό και νέα αποστολή από τα τέλη του 2019, η Enterprise Greece είχε μπει ήδη σε τροχιά μεταρρύθμισης που την φέρνει πιο κοντά στον ιδιωτικό τομέα.

Στη νέα δομή μας ενσωματώσαμε το σύνολο της εξαγωγικής βάσης, καλύπτοντας με εξειδικευμένες υπηρεσίες το κάθε κοινό-στόχο, εστιάζοντας σε υπηρεσίες στοχευμένες για το κάθε στάδιο των ελληνικών επιχειρήσεων. Είναι διαφορετικές οι ανάγκες των δυνητικών ή νέων εξαγωγέων από τους ήδη ενεργούς με κάποια εμπειρία στις εξαγωγές ως τους πλέον έμπειρους και μεγάλους οργανισμούς. Αλλάξαμε το οργανόγραμμα και τις υπηρεσίες μας, καταγράψαμε τις ανάγκες των μικρομεσαίων εξαγωγικών επιχειρήσεων και αναζητήσαμε τρόπους υποστήριξης που ικανοποιούν τον κάθε κλάδο και την κάθε επιχείρηση ξεχωριστά.

Ταυτόχρονα συνδέσαμε τις εξαγωγές με τις επενδύσεις, αντιμετωπίζοντας με ενιαίο τρόπο τις υπηρεσίες που προσφέρουμε ως Enterprise Greece, και επαναπροσδιορίσαμε τη λειτουργία μας στις νέες συνθήκες που δημιούργησε η κρίση. Επιλέξαμε τα πλέον σύγχρονα εργαλεία μάρκετινγκ και προώθησης για την ενίσχυση της εξωστρέφειας και εγκαινιάσαμε πρωτοποριακά διαδικτυακά σεμινάρια για την ενίσχυση των ψηφιακών δεξιοτήτων εξαγωγικών επιχειρήσεων. Συμβάλαμε έτσι σε μεγάλο βαθμό και στην αλλαγή νοοτροπίας από την πλευρά των ελληνικών επιχειρήσεων, κυρίως εκείνων με εξαγωγική δραστηριότητα, οι οποίες μπορώ να σας πω ότι δείχνουν αξιοσημείωτη προσαρμοστικότητα. Σε αρκετούς μάλιστα κλάδους είδαμε ακόμη και βελτίωση της εξαγωγικής δραστηριότητας.

Παράλληλα συνεχίζουμε την υποστήριξη των εξαγωγικών επιχειρήσεων και στις ψηφιακές εκθέσεις, προετοιμάζοντας το έδαφος για ένα υβριδικό μοντέλο. Έχουμε υποστηρίξει τις ελληνικές εξαγωγικές επιχειρήσεις οργανώνοντας την εθνική συμμετοχή σε εκθέσεις φυσικής παρουσίας, όπως η Gulfood 2021, αλλά και σε 6 ψηφιακές εκθέσεις στον κλάδο των δομικών υλικών και των κατασκευών (Big 5 digital), στον αμυντικό βιομηχανικό εξοπλισμό (A-USA), στον ιατρικό εξοπλισμό (Medica Compamed) και στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας με συμμετοχή στον κλάδο του τροφίμου (PLMA). Επίσης συμμετείχαμε στη Specialty Food και στην MDR Connect για τη μεσογειακή διατροφή. Για τους επόμενους μήνες είμαστε ήδη σε προετοιμασία για την εθνική συμμετοχή σε Anuga και BIG 5 για το φθινόπωρο του 2021.

Επίσης, σε συνεργασία με την US-MAC, τρέξαμε το Δεκέμβριο ένα ταχύρρυθμο πρόγραμμα εκπαίδευσης ώριμων startups στον κλάδο των νέων τεχνολογιών ενισχύοντας την εξωστρέφειά τους, με μεγάλη επιτυχία. Πρόκειται για την πρώτη ενέργεια της Enterprise Greece, η οποία αξιοποιεί την τεχνογνωσία της αγοράς των ΗΠΑ, και ειδικότερα της Silicon Valley, για την καθοδήγηση και συμβουλευτική των επιχειρήσεων του τεχνολογικού κλάδου με στόχο την πρόσβασή τους σε διεθνείς αγορές.

Εδώ είναι σημαντικό να προσθέσουμε πως εφέτος για πρώτη φορά οργανώσαμε την ελληνική αποστολή για το SelectUSA Summit 2021, ένα ψηφιακό συνέδριο δικτύωσης για τις επιχειρήσεις που ενδιαφέρονται να κάνουν εξαγωγές στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής, αν και οι επαφές που ξεκινούν μέσα από την ψηφιακή αυτή πλατφόρμα έχουν μια δυναμική που κρατάει τουλάχιστον 6 μήνες μπροστά ή και περισσότερο. To SelectUSA είναι ένας καθιερωμένος πλέον θεσμός που φέρνει σε απευθείας επαφή όλους του κρατικούς αναπτυξιακούς φορείς των Ηνωμένων Πολιτειών αλλά και ιδιωτικές επιχειρήσεις με ενδιαφερόμενους εξαγωγείς ή/και επενδυτές από άλλες χώρες.

Παράλληλα διοργανώσαμε τον επιτυχημένο κύκλο Webinars «Tech Tuesdays», όπου στόχος μας είναι οι Έλληνες εξαγωγείς να αποκτήσουν ή εξελίξουν δεξιότητες μέσα από προσεκτικά επιλεγμένες θεματικές κατηγορίες. Και φυσικά, όπως προανέφερα, με τη συνεργασία που συνάψαμε με την eBay για την ενίσχυση των εξαγωγών μέσω ηλεκτρονικού εμπορίου, παρέχουμε εξατομικευμένη εκπαίδευση των ελληνικών επιχειρήσεων και διευκολύνουμε την πρόσβασή τους σε εκατομμύρια αγοραστές σε όλον τον κόσμο.

Και μπορώ να διαβεβαιώσω, δοθείσης της ευκαιρίας, πως η Enterprise Greece βρίσκεται εμπράκτως και θα εξακολουθεί να βρίσκεται δίπλα στον Έλληνα εξαγωγέα. Στόχος μας είναι να ενισχύσουμε την προσπάθειά του να προσεγγίσει αυτές τις νέες αγορές και να τοποθετήσει τα προϊόντα του, προωθώντας ταυτόχρονα την εξωστρέφεια της χώρας.

Στον τομέα προσέλκυσης άμεσων ξένων επενδύσεων στη χώρα μας ποιες πρωτοβουλίες σκοπεύετε να αναλάβετε;

Προγραμματίζονται νέες δράσεις της Enterprise Greece, οι οποίες θα εστιάσουν στην ενημέρωση των επιχειρηματιών για τα χρηματοδοτικά προγράμματα και εργαλεία που είναι διαθέσιμα να καλύψουν ανάγκες σε κεφάλαια κίνησης, αλλά και περαιτέρω ενημέρωση των ενδιαφερομένων για επενδύσεις στη χώρα μας.

Οι κλάδοι που συγκεντρώνουν τα τελευταία χρόνια το ενδιαφέρον για επενδύσεις από τα διεθνή κεφάλαια και επιχειρήσεις είναι ο τουρισμός και τα ακίνητα, η ενέργεια (φυσικό αέριο, ΑΠΕ και δίκτυα), οι τεχνολογίες πληροφορικής και επικοινωνιών, η υγεία και τα φάρμακα, η αγροδιατροφή, η εφοδιαστική αλυσίδα, τα κέντρα παροχής ενδο-ομιλικών υπηρεσιών/ εξυπηρέτησης καταναλωτών, οι ιδιωτικοποιήσεις και οι εναλλακτικές επενδύσεις. Οι χώρες από τις οποίες δεχόμαστε μεγάλο τμήμα του επενδυτικού ενδιαφέροντος γι’ αυτούς τους κλάδους είναι η Γερμανία, η Γαλλία, οι ΗΠΑ, η Κίνα (και το Χονγκ Κονγκ), η Ιταλία, η Ρωσία, το Ηνωμένο Βασίλειο, ο Καναδάς, η Ολλανδία, η Ισπανία, το Ισραήλ και το Λουξεμβούργο.

Η ύπαρξη και λειτουργία δεκάδων γραφείων οικονομικών και εμπορικών υποθέσεων του Υπουργείου Εξωτερικών στο εξωτερικό και το γεγονός ότι ο ίδιος ο οργανισμός Enterprise Greece εποπτεύεται από το υπουργείο σάς παρέχουν ένα ισχυρό συγκριτικό πλεονέκτημα να αξιοποιήσετε αυτά τα γραφεία. Το αμέσως επόμενο διάστημα ποιες εθνικές αγορές, πέραν των παραπάνω, βρίσκονται στο στόχαστρο συγκεκριμένων πρωτοβουλιών;

Κεφαλαιοποιήσαμε τη σχέση μας με το Υπουργείο Εξωτερικών και συνεχίζουμε σε αυτή την κατεύθυνση, καθώς, ως μέλος πλέον του μηχανισμού οικονομικής διπλωματίας του Υπουργείου Εξωτερικών, οι συνέργειες με το δίκτυο των Γραφείων Οικονομικών και Εμπορικών ΥποθέσεωνΟΕΥ και τα εξειδικευμένα στελέχη τους σε όλες τις σημαντικές αγορές του κόσμου είναι κομβικής σημασίας. Η υλοποίηση κοινών δράσεων εξοικονομεί πόρους και αξιοποιεί τα συγκριτικά μας πλεονεκτήματα προς ένα αποτέλεσμα με μεγαλύτερο θετικό αντίκτυπο.

Στο πλαίσιο αυτό και σε συνεργασία τόσο με το Υπουργείο Εξωτερικών όσο και με τις πρεσβείες και τα προξενεία μας (γραφεία ΟΕΥ), η Enterprise Greece συνεχίζει τη διοργάνωση webinars, μέσω των οποίων παρέχεται η δυνατότητα ενημέρωσης για τις συνθήκες που επικρατούν στις διάφορες εξαγωγικές αγορές-στόχους. Το παράδειγμα του κύκλου webinars «Doing Business in…– Covid 19 challenges and opportunities», που ξεκίνησε πέρυσι ως μια κοινή υπηρεσία, είναι ενδεικτικό. Οι επιτόπιοι ΟΕΥ συνάδελφοι και εξειδικευμένοι ομιλητές στις αγορές αυτές εστίασαν στις επίκαιρες τάσεις καθώς και σε πρακτικές συμβουλές και τρόπους διείσδυσης σε αυτές εν μέσω πανδημίας και ευρύτερα. Δημιουργήθηκε έτσι μια ψηφιακή, άμεση και ποιοτική υπηρεσία προς τους εξαγωγείς, η οποία εκτιμήθηκε από το ελληνικό επιχειρηματικό οικοσύστημα όπως φάνηκε, αφού πάνω από 2.500 εταιρείες συμμετείχαν σε αυτές τις εκδηλώσεις. Πέρα από το συνεχώς αυξανόμενο ενδιαφέρον για ενημέρωση, πληροφόρηση και καθοδήγηση που προσέφεραν, αυτές οι κοινές δράσεις απέφεραν και κάποιες σημαντικές συνεργασίες, προς όφελος των εξαγωγέων μας.

Πηγή: Newtimes.gr