Συνέντευξη του Μαρίνου Γιαννόπουλος (CEO, Enteprise Greece) στο Βήμα της Κυριακής

Δρ. Μαρίνος Γιαννόπουλος
Διευθύνων Σύμβουλος, Enterprise Greece
Τα πρόσφατα επιτυχημένα επιχειρηματικά ταξίδια σε Κωνσταντινούπολη, Σερβία και Ινδία, κατέδειξαν το πόσο έχει αναβαθμιστεί ο ρόλος της χώρας μας στο εξωτερικό και πόσο σημαντικές κινήσεις γίνονται για την προσέλκυση ξένων επενδύσεων. Εκτιμάτε ότι το ίδιο αισιόδοξα θα είναι τα μηνύματα και από τη διεθνή έκθεση MIPIM;
Η ελληνική κυβέρνηση έχει δώσει μεγάλη βαρύτητα στην εξωστρέφεια ενισχύοντας την οικονομική διπλωματία σε όλα τα επίπεδα. Όπως σωστά αναφέρατε, οι τρεις επιχειρηματικές αποστολές είχαν πολύ θετικά αποτελέσματα για τη χώρα μας και χαίρομαι που η Enterprise Greece, της οποίας έχω τη χαρά να είμαι Διευθύνων Σύμβουλος, είχε ενεργό συμμετοχή στην οργάνωση τους φροντίζοντας μεταξύ άλλων να εξασφαλίσει τη συμμετοχή σε αυτές, πολυπληθούς ομάδας επιχειρηματιών. Στόχος του ταξιδιού στην Τουρκία ήταν η ενίσχυση των διμερών οικονομικών σχέσεων και του επενδυτικού ενδιαφέροντος, ενώ στη Σερβία, με συμμετοχή 360 Ελλήνων και Σέρβων επιχειρηματιών, εστιάσαμε στον κατασκευαστικό κλάδο, όπου παρουσιάζονται μεγάλες ευκαιρίες ανάπτυξης και συνεργασίας. Και φυσικά στην Ινδία, με τη δυναμική παρουσία 70 σημαντικών επιχειρηματιών, έγινε ένα σημαντικό βήμα για την περαιτέρω ενδυνάμωση της συνεργασίας με μια τεράστια αγορά 1,4 δισεκατομμυρίου ανθρώπων.
Αισιοδοξία υπάρχει φυσικά και για την παρουσία μας στην MIPIM, τη μεγαλύτερη έκθεση ακινήτων παγκοσμίως, όχι μόνο γιατί έρχεται μετά από τα πετυχημένα μας επιχειρηματικά ταξίδια, αλλά και γιατί τα προηγούμενα χρόνια έχουμε καταφέρει να αφήσουμε άριστες εντυπώσεις και να φέρουμε σε επαφή πολλές ελληνικές εταιρείες με αντίστοιχες του εξωτερικού. Με την ίδια προσδοκία προσερχόμαστε και τη φετινή περίοδο, με την παρουσία 19 σημαντικών ελληνικών εταιρειών από το οικοσύστημα ακινήτων. Στόχος μας είναι η προβολή της ανάπτυξης του κλάδου στους ξένους επιχειρηματίες.
Τι προσδοκίες υπάρχουν από τη συμμετοχή της χώρας μας στη φετινή MIPIM;
Κάθε χρόνο η παρουσία της Ελλάδος στη συγκεκριμένη έκθεση γίνεται όλο και πιο ισχυρή και φέτος είμαστε αισιόδοξοι ότι η παρουσία μας θα είναι η καλύτερη δυνατή. Το πόσο σημαντική είναι αυτή η έκθεση, φαίνεται άλλωστε και από τα νούμερα της περσινής διοργάνωσης η οποία συγκέντρωσε τις σημαντικότερες εταιρείες του κλάδου του real estate, με περίπου 22.500 επισκέπτες της διεθνούς βιομηχανίας ακινήτων, περισσότερους από 6.500 επενδυτές και χρηματοπιστωτικά ιδρύματα απ’ όλο τον κόσμο, 400 και πλέον ομιλητές, καθώς επίσης και 2.500 εκθέτες από 90 χώρες. Στο πλαίσιο οργάνωσης της εθνικής συμμετοχής στην έκθεση, η Enterprise Greece έχει ήδη δρομολογήσει πλήθος ενεργειών προβολής και προώθησης του εθνικού περιπτέρου, μεταξύ των οποίων είναι η διοργάνωση roundtable και εκδήλωσης δικτύωσης. Μέσα από τις δράσεις αυτές, οι Έλληνες εκθέτες θα έχουν την ευκαιρία να συνάψουν σημαντικές συνεργασίες, να ενημερωθούν για τις σύγχρονες τάσεις και να έρθουν σε επαφή με εταιρείες άλλων χωρών με μεγάλη επιρροή στο χώρο, στοχεύοντας τη σύναψη συμφωνιών.
Παράλληλα παρατηρείται έντονο ενδιαφέρον για επενδύσεις τόσο στην Αθήνα όσο και σε όλη τη χώρα, από μεγάλες αλυσίδες ξενοδοχείων του εξωτερικού. Έχετε στοιχεία που να δείχνουν με νούμερο αυτό το ενδιαφέρον;
Είναι αλήθεια πως η χώρα μας αποτελεί και πάλι πόλο έλξης για τα διεθνή brands που κάνουν σημαντικές επενδύσεις στον ελληνικό τουρισμό. Μόνο τα πέντε τελευταία χρόνια, σύμφωνα με την GBR Consulting, οι διεθνείς ξενοδοχειακές αλυσίδες αύξησαν κατά 80% την παρουσία τους στην Ελλάδα. Σήμερα αριθμούν τις 35 και διαχειρίζονται 160 ξενοδοχεία με 26.540 δωμάτια. Στην κατηγορία των 5 αστέρων, το 14% των ξενοδοχείων και το 18% των δωματίων του ξενοδοχείου αποτελούν μέρος μιας διεθνούς αλυσίδας, ενώ στην κατηγορία των 4 αστέρων τα ποσοστά αυτά είναι 2% και 6% αντίστοιχα. Αλυσίδες όπως η Mandarin Oriental, One&Only, Accor, Six Senses, Hyatt, κ.α. με εμπορικά σήματα που είτε έχουν παρουσία στη χώρα και επεκτείνουν το αποτύπωμά τους, είτε λαμβάνουν για πρώτη φορά θέση στον εγχώριο ξενοδοχειακό χάρτη, αναβαθμίζουν το τουριστικό προϊόν με την παροχή υψηλών προδιαγραφών ανά την Ελλάδα, συνάπτοντας σε πολλές των περιπτώσεων προσοδοφόρες συνεργασίες με Έλληνες ξενοδόχους. Παράλληλα όμως αξίζει να αναφέρουμε πως και οι εγχώριες ξενοδοχειακές αλυσίδες αναβαθμίζουν την παρουσία τους, προσθέτοντας περισσότερα ξενοδοχειακά ακίνητα στο χαρτοφυλάκιο τους και βελτιώνοντας το ύψος των παρεχόμενων υπηρεσιών.
