Ολοκληρωμένο επιχειρησιακό σχέδιο προώθησης κατεψυγμένων αλιευτικών προϊόντων 2012-2015

Ο κλάδος των κατεψυγμένων αλιευμάτων αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους κλάδους στην κατηγορία των τροφίμων με ετήσιο κύκλο εργασιών στην εγχώρια αγορά που ξεπερνά τα  €380εκ.

Τα τελευταία χρόνια, το κατεψυγμένο αλίευμα τυγχάνει  ολοένα και μεγαλύτερης αποδοχής στην ελληνική αγορά με τη διείσδυση του να ξεπερνά το 50%, παρ’ όλο που οι προκαταλήψεις αναφορικά με την ποιότητά του δεν έχουν ξεπεραστεί.

Στόχος του  κλαδικού σχεδίου προώθησης  είναι:

  • η αποσαφήνιση των σύγχρονων αναγκών του Έλληνα καταναλωτή, 
  • η ενημέρωση για τα κατεψυγμένα αλιεύματα
  • η διεύρυνση του καταναλωτικού κοινού στην Ελλάδα 
  • η προσέγγιση νέων αγορών  και η αύξηση του μεριδίου σε αυτές

Το πρόγραμμα χρηματοδοτήθηκε από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Αλιείας 2007-2013.

Μπορείτε να κατεβάσετε εδώ την αναλυτική παρουσίαση του προγράμματος κατεψυγμένων αλιευτικών προϊόντων.

ΔΡΑΣΕΙΣ

1. ΕΡΕΥΝΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ

Αντικείμενο της έρευνας αποτέλεσε διερεύνηση και ποσοτική αποτύπωση της διείσδυσης των κατεψυγμένων αλιευτικών προϊόντων στην ελληνική αγορά. 
Η έρευνα διεξήχθη στο διάστημα 21- 28 Ιουνίου 2012 σε πανελλαδικό δείγμα 1.702 ατόμων άνω των 18 ετών.


2. ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΝΤΥΠΗΣ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

Ηλεκτρονική επικοινωνία – ιστοσελίδα

Δημιουργήθηκε ιστοσελίδα του προγράμματος με πληροφορίες σχετικά με τον κλάδο, τα είδη, τη διαδικασία παραγωγής και τη διατροφική αξία των κατεψυγμένων αλιευτικών προϊόντων.

Επίσης, στην ιστοσελίδα δημοσιεύονταν συνταγές για ενήλικες και παιδιά, συνοδευόμενες από συμβουλές για τη συντήρηση των αλιευμάτων.

Μια φορά την εβδομάδα δημοσιευόταν ένα καινούργιο άρθρο σε μορφή κειμένου, φωτογραφιών, γραφικών ή video, όπως: συνταγές, τρόποι χρήσης προϊόντων, με ποια κρασιά συνοδεύονται τα πιάτα, έλεγχος ποιότητας στην παραγωγή, δηλαδή πληροφορίες που κάνουν τον επισκέπτη να επιστρέψει στην ιστοσελίδα.

Δημιουργήθηκε σύνδεση με λογαριασμούς κοινωνικών δικτύων, τα οποία ήταν σε συνεχή παρακολούθηση προκειμένου να απαντώνται τα post των χρηστών και να προλαμβάνονται κακόβουλες παρεμβολές και spam post.
Υπήρχε επίσης μόνιμη παρακολούθηση των επισκεπτών και του ιστορικού τους: από πού προήλθαν, εάν μετατράπηκαν σε μόνιμους χρήστες, δυναμικότητα των άρθρων. Τα αποτελέσματα είχαν χρησιμοποιηθεί στην διαμόρφωση του περιεχομένου.

Πρόγραμμα επικοινωνίας στα ΜΜΕ

Πραγματοποιήθηκε διαφημιστική καμπάνια στην τηλεόραση και το διαδίκτυο για την προβολή της κατανάλωσης κατεψυγμένων αλιευμάτων.

Δημιουργήθηκε διαφημιστικό spot αποτελούμενο από 3 spot διάρκειας 20 δευτερολέπτων έκαστο το οποίο προβλήθηκε στην τηλεόραση στους τηλεοπτικούς σταθμούς: MEGA, ANT1, STAR, ALPHA, SKAI, ERT, ETV και NOVA.

Για την προβολή στο διαδίκτυο δημιουργήθηκαν ανάλογα banners που προβλήθηκαν στις ιστοσελίδες: queen.gr, mothersblog.gr, gossip-tv.gr, tlife.gr, newsbeast.gr, kathimerini.gr, skai.gr, govastileto.gr, protothema.gr, real.gr, enikos.gr, iefimerida.gr, palo.gr, ladylike.gr, newpost.gr, tovima.gr, tanea.gr, protagon.gr, tvxs.gr, womenonly.gr, jenny.gr, mixanitouxronou.gr, news.gr, thetoc.gr, koutipandoras.gr, parapolitika.gr

Παραγωγή Οπτικοακουστικού Υλικού

Σε συνεργασία με αναγνωρισμένους σεφ, τον Λευτέρη Λαζάρου, τον Βησσαρίων Παρθένη, την Νταϊάν Κόχυλα, τον Δημήτρη Σκαρμούτσο και την Ντίνα Νικολάου έχουν γυριστεί 6 videos, στα οποία ο κάθε σεφ παρουσιάζει την δική του συνταγή, με κύριο συστατικό κατεψυγμένα αλιεύματα και ταυτόχρονα ενθαρρύνει τους καταναλωτές για την χρήση των προϊόντων αυτών στην καθημερινότητα.

Το υλικό αυτό φιλοξενήθηκε σε ιστοσελίδες με θέμα την διατροφή και την υγεία, μεγάλης επισκεψιμότητας καθώς και προωθήθηκε στις μηχανές αναζήτησης.

Συμπληρωματικό προωθητικό υλικό

Έχουν δημιουργηθεί και παραχθεί κάρτες με εύκολες συνταγές με κατεψυγμένα αλιεύματα και έχουν χρησιμοποιηθεί σαν προωθητικό υλικό στις εκδηλώσεις και εκθέσεις.

Video απολογισμού φυσικού αντικειμένου

Για τον απολογισμό του προγράμματος δημιουργήθηκε video διάρκειας 7 λεπτών καθώς και συνοπτική παρουσίαση διάρκειας 1 λεπτού όλων των ενεργειών και του υλικού που δημιουργήθηκε στο πλαίσιο του προγράμματος.


3. Ενημερωτικές προωθητικές ενέργειες εσωτερικού και εξωτερικού

Εκδηλώσεις καταναλωτών

Οι εκδηλώσεις πραγματοποιήθηκαν στα μεγάλα εμπορικά κέντρα της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης από τις 12.00 το μεσημέρι έως τις 8.00 το βράδυ.

Κατά τη διάρκεια των εκδηλώσεων η σεφ, κ. Ντίνα Νικολάου,  κάθε 2 ώρες παρουσίαζε την προετοιμασία μιας διαφορετικής συνταγής.

Σε συνεργασία με εταιρία catering έγινε προετοιμασία μεγαλύτερης ποσότητας από κάθε συνταγή (περίπου 300 μπουκιές) και τα εδέσματα προσφέρθηκαν στους καταναλωτές τόσο από την σεφ όσο και από σερβιτόρους.

Ταυτόχρονα η διατροφολόγος παρουσίαζε στη οθόνη του υπολογιστή τις θρεπτικές αξίες των ψαριών και των θαλασσινών, την σημασία τους στην καθημερινή διατροφή καθώς και τις προδιαγραφές διασφάλισης ποιότητας κατά την διαδικασία κατάψυξης. 

Η ανταπόκριση του κοινού σε όλες τις εκδηλώσεις ήταν πολύ θερμή: οι επισκέπτες έδειξαν ενδιαφέρον για τις συνταγές και για να ενημερωθούν από τους διατροφολόγους για τα πλεονεκτήματα των κατεψυγμένων θαλασσινών.

Σε ζωντανές επιδείξεις παρουσιάστηκε η παρασκευή 5 συνταγών με κατεψυγμένα αλιεύματα:  γαρίδες, καλαμάρια, χταπόδι και φιλέτο γλώσσας και σφυρίδας. Έγινε διανομή των δειγμάτων και των εντύπων του προγράμματος στο καταναλωτικό κοινό από προωθήτριες ντυμένες με λογοτυπημένα μπλουζάκια και καπέλα.

Συνολικά πραγματοποιήθηκαν 8 εκδηλώσεις, 4 στην Αθήνα και 4 στην Θεσσαλονίκη και η οργάνωσή τους υποστηρίχτηκε από δημοσιεύματα στον έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο.

Συμμετοχή σε εμπορικές εκθέσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό

Το πρόγραμμα συμμετείχε σε εκθέσεις στην Ελλάδα (HORECA, ΔΕΤΡΟΠ) και στο εξωτερικό στην Γερμανία (ANUGA), στην Γαλλία (SIAL) και στο Βέλγιο (ESE).

POST REPORT

Κατεβάστε εδώ τον απολογισμό των δράσεων του Ολοκληρωμένου σχεδίου προώθησης κατεψυγμένων αλιευτικών προϊόντων 2012-2015.

GALLERY ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΩΝ