Εφοδιαστική Αλυσίδα

Εφοδιαστική Αλυσίδα

Επενδύοντας στην κλάδο της Εφοδιαστικής Αλυσίδας

Η γεωγραφική θέση της Ελλάδας στο σταυροδρόμι των τριών ηπείρων (Ευρώπης, Ασίας και Αφρικής), την καθιστά, από την πρώιμη αρχαιότητα, στρατηγικό κομβικό σημείο σύνδεσης διαφορετικών λαών, αγαθών και πολιτισμών, κατέχοντας έτσι νευραλγική θέση στην ανάπτυξη των μεταφορών στην ευρύτερη περιοχή.

Οι θαλάσσιες μεταφορές είναι ο πιο διαδεδομένος τρόπος για τη διεκπεραίωση των παγκόσμιων μεταφορών, αντιπροσωπεύοντας το 80%του παγκόσμιου εμπορίου, σε όγκο, και πάνω από 70% σε αξία. Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη, η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων σε ευρωπαϊκά λιμάνια αυξάνεται κατά 6% ετησίως, ενώ η κυκλοφορία μέσω των λιμανιών της Νοτιοανατολικής Ευρώπης αυξάνεται κατά περισσότερο από 8% ετησίως.

Σε αυτό το περιβάλλον, η ευνοϊκή γεωγραφική θέση της Ελλάδας, λειτουργώντας ως πύλη μεταξύ Δύσης και Ανατολής καθιστούν τη χώρα ιδιαίτερα ελκυστική για επενδύσεις στους κλάδους του εφοδιασμού και των μεταφορών με απώτερο σκοπό την αποτελεσματική και αποδοτική εκμετάλλευση των συνεχώς αυξανόμενων εμπορικών ροών.

Σε γενικές γραμμές τα Ελληνικά λιμάνια κατέχουν στρατηγική θέση και λειτουργούν ως περιφερειακά κέντρα εξέχουσας σημασίας για τις μεταφορές από την Ασία προς την Ευρώπη. Συγκεκριμένα, το κεντρικό λιμάνι του Πειραιά είναι ένα μεγάλο λιμάνι με πολλές δυνατότητες, το οποίο μπορεί να λειτουργήσει και ως λιμάνι εμπορευματοκιβωτίων, αλλά και ως τερματικός σταθμός αυτοκινήτων, ενώ έχει σχετικά μικρή απόσταση από την κεντρική μεσογειακή οδό μεταφοράς (Mediterranean maritime route) (210 ναυτικά μίλια). Επίσης, το λιμάνι του Πειραιά έχει πρόσβαση στο εξελιγμένο Κέντρο Εφοδιασμού του Θριασίου, ενώ συνδέεται με την υπόλοιπη Ευρώπη με τρένο υψηλών ταχυτήτων. Όλα αυτά καθιστούν τον Πειραιά ιδανικό λιμάνι για μεταφορές που μπορεί να εξυπηρετήσει επιτυχώς τις ανάγκες ενός διαμετακομιστικού κέντρου, αλλά και να λειτουργήσει ως πύλη προς την Ευρώπη.

Από το 2010 και μετά, το λιμάνι εμπορευματοκιβωτίων του Πειραιά και ο τερματικός σταθμός αυτοκινήτων σημειώνει μια πολύ αξιόλογη πορεία ανάκαμψης, κυρίως λόγω της άφιξης της COSCO Pacific, η οποία αρχικά ανέλαβε τη διαχείριση δυο σταθμών εμπορευματοκιβωτιών και πλέον εξαγόρασε τον ΟΛΠ.

Ο Πειραιάς κατέλαβε την 3η θέση , το 2017, μεταξύ των λιμανιών της Μεσογείου και την 38η στον κόσμο, ως προς την διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων, με συνολική δυναμικότητα 3,7 εκατ. TEU. Η αυξανόμενη δυναμικότητα και αποτελεσματικότητα του λιμανιού, η νέα σιδηροδρομική σύνδεση για την μεταφορά φορτίων στην Ευρώπη, καθώς και η πιο σύντομη, πιο άμεση πρόσβαση στην Ασία μέσω των καθιερωμένων ναυτιλιακών γραμμών έχουν καθιερώσει τον Πειραιά ως προνομιακό σημείο γα τις εισαγωγές προϊόντων από τις χώρες παραγωγής της Ασίας (Κίνα, Ιαπωνία, Κορέα, Ινδία) στην Ευρώπη.

Επιπροσθέτως, υπάρχουν και άλλα Ελληνικά λιμάνια τα οποία έχουν τη δυνατότητα να λειτουργήσουν ως πύλες προς την Ευρώπη, συμπεριλαμβανομένων των λιμένων της Θεσσαλονίκης, της Αλεξανδρούπολης και της Πάτρας. Σημειώνεται ότι επενδυτικό κονσόρτσιουμ εξαγόρασε τον Οργανισμό Λιμένος Θεσσαλονίκης.

Συνεπώς, οι επενδυτικές ευκαιρίες στην Ελληνική αγορά Εφοδιασμού και Μεταφορών είναι πολλά υποσχόμενες και θα βασιστούν κυρίως στις παρακάτω στρατηγικές ενέργειες:

  • Την ανάπτυξη των ελληνικών λιμένων και τη λειτουργία τους ως πύλες από την Ασία προς την Ευρώπη
  • Την προγραμματισμένη ιδιωτικοποίηση των κρίσιμων και στρατηγικών περιουσιακών στοιχείων της Ελλάδας, όπως  περιφερειακά  εμπορικά λιμάνια, αυτοκινητόδρομοι, σιδηροδρομικές υποδομές
  • Τις συνεχείς επενδύσεις για τη βελτίωση των υποδομών του σιδηροδρομικού και του οδικού δικτύου, συμπεριλαμβανομένων και των  επενδύσεων  στους Ελληνικούς αυτοκινητόδρομους
  • Την ευκαιρία που έχουν σημαντικοί παγκόσμιοι κατασκευαστές να χρησιμοποιήσουν την Ελλάδα ως κέντρο εφοδιασμού, συναρμολόγησης και διασφάλισης ποιότητας για τα προϊόντα που κατασκευάζονται στην Ασία και πωλούνται στην Ευρώπη.

Η δυνατότητα που έχει η Ελλάδα να εξελιχθεί σε σημαντικό κέντρο εφοδιασμού και διανομής για την υπόλοιπη Ευρώπη, καθώς  έχει ήδη αναγνωριστεί από μεγάλους επενδυτές, όπως είναι η COSCO, η οποία έχει επενδύσει σημαντικά και θα συνεχίσει να επενδύει και τα επόμενα χρόνια στο λιμάνι του Πειραιά. Εξέχουσας σημασίας είναι και η εξαγορά της ΤΡΑΙΝΟΣΕ από την Ιταλική Ferrovie dello Stato Italiane και συμφωνία μεταξύ της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της HP για την αποκλειστική μεταφορά των προϊόντων της από τον Πειραιά στην υπόλοιπη Ευρώπη. Ακολουθώντας το ίδιο παράδειγμα, η Huawei δημιούργησε ένα δοκιμαστικό και πιλοτικό κέντρο διανομής στο λιμάνι του Πειραιά, ενώ η ZTE Corp έχει αναπτύξει Κέντρο Εφοδιαστικής Αλυσίδας στο λιμάνι του Πειραιά.

Επιπρόσθετα, στο ευρύ πλαίσιο του εν εξελίξει Προγράμματος Αποκρατικοποιήσεων, η ελληνική κυβέρνηση διαθέτει ένα πλούσιο χαρτοφυλάκιο έργων υποδομής. Αυτό το χαρτοφυλάκιο περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων:

  • Λιμάνια και Μαρίνες
  • Σιδηροδρομικές υποδομές
  • τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών
  • Άλλα περιφερειακά αεροδρόμια

Γιατί να επενδύσετε στην Ελλάδα

Ανταγωνιστικό Κόστος Μεταφοράς: Η γεωγραφική θέση των Ελληνικών λιμένων εξασφαλίζει ανταγωνιστικούς θαλάσσιους ναύλους για τα εμπορευματοκιβώτια που μεταφέρονται, ενώ προσφέρει εύκολη πρόσβαση στις αναπτυσσόμενες οικονομίες της ευρύτερης περιοχής.

Υποδομές Μεταφορών: Οι συνεχείς επενδύσεις στις εγκαταστάσεις του σιδηροδρομικού και του οδικού δικτύου αποδεικνύουν ότι τα μεγάλα λιμάνια της Ελλάδας συνδέονται πλέον με σύγχρονα οδικά και σιδηροδρομικά δίκτυα, διευκολύνοντας έτσι τις διατροπικές μεταφορές εμπορευμάτων και καθιστώντας τις γρήγορες και αποτελεσματικές μέχρι τον τελικό προορισμό. Σύμφωνα με τη νέα Ευρωπαϊκή Πολιτική Υποδομών (ΤΕΝ-Τ) πάνω από €26 δισ. θα επενδυθούν στις ευρωπαϊκές υποδομές, συμπεριλαμβανομένων των σιδηροδρομικών, οδικών, λιμενικών, αερολιμενικών και πολυτροπικών έργων υποδομής στην Ελλάδα.

Πλεονεκτική Τοποθεσία: H Ελλάδα είναι μέρος της Ανατολικής Ευρώπης/Νοτιοανατολικής Μεσόγειου, άξονας που συνδέει τις θαλάσσιες διασυνδέσεις του Βορρά, της Βαλτικής, της Μαύρης Θάλασσας και της Μεσογείου.

Παγκόσμια Πρωτιά στην Ναυτιλία: οι Έλληνες πλοιοκτήτες ελέγχουν το μεγαλύτερο εμπορικό στόλο στον κόσμο.

Τεχνογνωσία και εξειδικευμένο ανθρώπινο δυναμικό: Η Ελληνική βιομηχανία και η μεγάλη ναυτική παράδοση της Ελλάδας διασφαλίζουν τη στελέχωση των περιφερειακών κέντρων διανομής από εξειδικευμένο στη συναρμολόγηση ανθρώπινο δυναμικό και εξελιγμένα συστήματα εφοδιασμού.

Αποτελεσματικοί Παγκόσμιοι Εφοδιαστές: Αρκετές διεθνείς εταιρίες 3PL όπως η Kuhne&Nagel, η DHL, η Schenker, Geodis, Panalpina και Express λειτουργούν σήμερα στην Ελλάδα.

ΚΥΡΙΕΣ ΕΠΕΝΔΥΤΙΚΕΣ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ

  • Επενδύσεις στα Ελληνικά λιμάνια
  • Επενδύσεις στα Περιφερειακά αεροδρόμια
  • Στον Εθνικό Αερολιμένα Αθηνών
  • Στο σιδηροδρομικό και οδικό δίκτυο
  • Στα Κέντρα Εφοδιαστικών Αλυσίδων
  • Στις Υποδομές συναρμολόγησης και διασφάλισης ποιότητας

 

ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΙ ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ

Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών

Ελληνική Εταιρία Logistics

Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς 

Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης

LOGIN