Wednesday, 17 April 2024

Άρθρο του Διευθύνοντος Συμβούλου της Enterprise Greece, Δρ. Μαρίνου Γιαννόπουλου, στο Newsletter Build

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Άρθρο του Διευθύνοντος Συμβούλου της Enterprise Greece, Δρ. Μαρίνου Γιαννόπουλου, στο Newsletter Build

Δρ. Μαρίνος Γιαννόπουλος
CEO, Enterprise Greece

Το ταξίδι του ελληνικού μαρμάρου στο εξωτερικό


Το μεγάλο ταξίδι εκτός συνόρων για το νέο brand του ελληνικού μαρμάρου με τίτλο «Greek Marble | Then. Now. Forever», συνεχίζεται δυναμικά και το 2024, επιβεβαιώνοντας τους υψηλούς στόχους που είχαμε θέσει ως Enterprise Greece, όταν ξεκινήσαμε τη φιλόδοξη αυτή προσπάθεια.


Ήταν 21 Μαρτίου του 2023, όταν σε ειδική εκδήλωση στην Καβάλα παρουσιάσαμε, σε συνεργασία με τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Μαρμάρου Μακεδονίας - Θράκης (Σ.Ε.Μ.Μ.Θ.), την 1η ενιαία ταυτότητα του ελληνικού μαρμάρου που είχε ως στόχο να εκπέμψει, αφενός τη διαχρονικότητά του από την αρχαιότητα έως και σήμερα και αφετέρου την πολύπλευρη χρήση του σε μικρής κλίμακας έργα, ενώ παράλληλα στοχεύαμε στην ανάδειξή του ως φυσικό και βιώσιμο υλικό με μεγάλη διάρκεια ζωής που ταιριάζει απόλυτα στο μοντέρνο σχεδιασμό.

Η πρώτη παρουσίαση σε διεθνές κοινό έγινε στην έκθεση TISE-StonExpo, στο Λας Βέγκας των ΗΠΑ, όπου στηρίξαμε την εθνική συμμετοχή, παρουσία οκτώ εκ των σπουδαιότερων εταιρειών του κλάδου. Εκεί η χώρα μας συμμετείχε για πρώτη φορά στη Στρατηγική Συμμαχία για την Προώθηση Φυσικών Πετρωμάτων (Natural Stone Strategic Alliance), στην οποία συμμετέχουν επίσης η Βραζιλία, οι ΗΠΑ, η Ιταλία και η Πορτογαλία. Την τρέχουσα χρονιά, στηρίξαμε, επίσης για πρώτη φορά, την εθνική συμμετοχή στη Διεθνή Έκθεση «Stone Xiamen Fair», την κορυφαία διοργάνωση για τον κλάδο του μαρμάρου και των φυσικών πετρωμάτων εκτός ευρωπαϊκού χώρου. Η έκθεση αυτή διεξάγεται στην Κίνα, την κυριότερη χώρα εξαγωγής ελληνικού μαρμάρου, γεγονός που προσδίδει ακόμη μεγαλύτερη αξία στην παρουσία της χώρας μας.

Η θέση του ελληνικού μαρμάρου παγκοσμίως


Ο σημαντικός ρόλος που διαδραματίζει ο κλάδος στην εθνική οικονομία, δίνει ακόμη μεγαλύτερη αξία στην πρωτοβουλία που έχουμε από κοινού αναλάβει με τον ΣΕΜΜΘ για την προώθηση του μαρμάρου στο εξωτερικό. Η Ελλάδα έχει μεγάλη παραγωγή και ποικιλία μαρμάρου, ενώ η ιστορία της είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με το μοναδικό αυτό υλικό. Η ελληνική βιομηχανία μαρμάρου αποτελεί πυλώνα ανάπτυξης της χώρας και αποδεικνύει ότι μπορεί να σταθεί επάξια και να κινητοποιήσει επενδύσεις. Στον κλάδο δραστηριοποιούνται 670 εταιρείες οι οποίες διαθέτουν μεγάλη εμπειρία και τεχνογνωσία, ενώ απασχολούν έμπειρους λατόμους και τεχνίτες σε εγκαταστάσεις με τεχνολογία αιχμής. Οι άμεσα απασχολούμενοι ανέρχονται στους 6.500, ενώ συνολικά ο κλάδος απασχολεί 18.000 εργαζόμενους.


Το ελληνικό μάρμαρο κατέχει ανταγωνιστική θέση στη διεθνή αγορά και έχει αυξήσει τον όγκο των εξαγωγών του, ενώ γνωρίζει διεθνή αναγνώριση σε πολλές χώρες παγκοσμίως, καθώς ξεχωρίζει για:
• Την υψηλή ποιότητα και την αισθητική.
• Την ποικιλία από χρώματα, ωραία μοτίβα, σχέδια, υφές και σχήματα.
• Την αντοχή και διάρκεια στο χρόνο.
• Την ποικιλία που εμφανίζει ως προς την εφαρμογή του.

Όλοι αυτοί οι παράγοντες συμβάλλουν στη σημαντική αύξηση των εξαγωγών, με άνω του 75% της ελληνικής παραγωγής να βγαίνει εκτός των ελληνικών συνόρων και τη χώρα μας να κατέχει την 5η θέση παγκοσμίως και τη 2η στην Ευρώπη. Παραδοσιακά, η Ευρώπη αποτελεί τον κύριο εξαγωγικό προορισμό για το ελληνικό μάρμαρο, ωστόσο τα τελευταία χρόνια, μεγάλη δυναμική εμφανίζουν οι ΗΠΑ, η Κίνα και οι χώρες της Μέσης Ανατολής.

Ατενίζουμε το μέλλον με αισιοδοξία και διαβλέπουμε τις θετικές προοπτικές του ελληνικού μαρμάρου για τα επόμενα χρόνια χάρη στην ποιότητα και τη φήμη που έχει αποκτήσει αλλά και τις συντονισμένες προσπάθειες που γίνονται από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς. Η συνεργασία που έχει η Enterprise Greece με τον κλάδο είναι εποικοδομητική και ήδη τα αποτελέσματα αυτής είναι εντυπωσιακά.

Εμείς θα συνεχίσουμε να στηρίζουμε ενεργά τη συμμετοχή των επιχειρήσεων στα μεγαλύτερα εκθεσιακά events παγκοσμίως, δημιουργώντας ευκαιρίες για την τόνωση της εξωστρέφειάς τους. Και φυσικά θα στηρίξουμε με όλες μας τις δυνάμεις και τα μέσα που έχουμε στη διάθεσή μας, την εδραίωση του νέου brand του ελληνικού στις διεθνείς αγορές.

ΑΡΧΕΙΑ ΠΡΟΣ ΛΗΨΗ

ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ BUILD.pdf

LOGIN