{slider Αναλυτκός Οδηγός Εξαγωγών }

Η εξαγωγή προϊόντων σε διεθνείς αγορές και ο ανταγωνισμός με άλλα προϊόντα του ίδιου κλάδου προϋποθέτει την μελέτη και δημιουργία ενός προϊόντος που έχει λάβει υπόψη του τις παρακάτω τρεις προϋποθέσεις:

  • Σωστό σχεδιασμό (design)
  • Μελετημένη συσκευασία
  • Πιστοποίηση (προϊόντος και υλικών συσκευασίας)

Η παγκοσμιοποίηση των αγορών έχει ως αποτέλεσμα, περισσότερο από ποτέ την είσοδο πολλών επιχειρήσεων είτε είναι έτοιμες να διεθνοποιηθούν, είτε όχι. Η είσοδος στην παγκόσμια αγορά παρουσιάζει ευκαιρίες, αλλά μπορεί να εγκυμονεί και κινδύνους, οπότε πρέπει να μελετηθεί προσεχτικά η στρατηγική επιλογή εξαγωγής προϊόντων και να μην αντιμετωπιστεί ως ευκαιριακή προοπτική.

Τα πλεονεκτήματα εξαγωγής προϊόντων σε ξένες αγορές περιλαμβάνουν:

  • Οικονομίες κλίμακας
  • Αύξηση των πωλήσεων
  • Αύξηση των κερδών
  • Μείωση της εξάρτησης της επιχείρησης από την εγχώρια αγορά
  • Απόκτηση τεχνογνωσίας
  • Ενδυνάμωση της θέσης του προϊόντος στην εγχώρια αγορά

Εκτός όμως από τις ευκαιρίες που παρουσιάζονται στην επιχείρηση, για ανάπτυξη και επέκταση, υπάρχουν και προκλήσεις και απειλές πολλές φορές, που πρέπει να διαγνωστούν έγκαιρα και να αντιμετωπιστούν.

  • Αυξημένα κόστη παραγωγής ή λειτουργίας
  • Προσαρμογές στη διοίκηση της επιχείρησης
  • Ανταγωνισμός
  • Μακροπρόθεσμη απόδοση της επένδυσης
  • Γραφειοκρατικές διαδικασίες

Ξεκινώντας, πρέπει να αναφερθεί ότι ο επιχειρηματίας θα πρέπει να γνωρίζει και να λάβει υπόψη του:

  • Την ανταγωνιστικότητα του προϊόντος
  • Τους ανθρώπινους πόρους της επιχείρησης
  • Τη χρηματοδότηση της επιχείρησης
  • Τις προσδοκίες και τους στόχους

Προκειμένου ο επιχειρηματίας να ερευνήσει τη θέση του προϊόντος του στις ξένες αγορές πρέπει να λάβει υπόψη του παράγοντες, όπως:

  1. Ποιος είναι ο πιθανός πελάτης-στόχος
  2. Ποια είναι τα χαρακτηριστικά του ίδιου του προϊόντος
  3. Ποια είναι η παραγωγική δυναμικότητα της επιχείρησης

LOGIN